(ne)Konferencia

(ne) Konferencia GastroLove už 22.11. v Klube pod lampou – kúpiť lístky

Je veľa tém, ktoré trápia podnikateľov, ale aj študentov pri práci v gastronómii. Mnohé sú akoby zahalené rúškom tajomstva a predsa len ukrývajú recept na úspech v tejto oblasti.

Rozhodli sme sa, že popri práci na jedinečnej knihe (ne)učebnica Gastrolove, kde rozoberáme aktuálne témy určené výlučne pre gastronómov, a predsa také, o ktorých sa v učebniciach a na blogoch veľa nedozviete, pripravíme aj konferenciu s top odborníkmi z oblasti ako marketing, etiketa, cenotvorba, personalistika, či tvorba konceptu. Nechýbať budú ani témy ako káva, či kuchyňa, ale aj pokladničný systém. Tí, ktorí sa obávajú krízy môžu zvážiť krízový manažment, ale aj franšízu.

Nakoľko sledujeme aj súčasné konferencie pre gastronómov, rozhodli sme sa vstúpiť aj do tejto oblasti a priniesť menej reklamy, ale viac užitočných informácií, ktoré vám aj reálne pomôžu.  A najmä, konferenciu si budú môcť dovoliť aj študenti. Za cenu obeda v Bratislave sme pripravili pre vás nabitý program plný skvelých myšlienok a inšpirácií.

Naši mentori, ktorých prácu už roky sledujeme, prinášajú svoj pohľad na úspešnú prácu nielen v kaviarenskom a reštauračnom biznise, ale aj v hotelierstve.

Na (ne)konferencii GastroLove predstavia odborníci tieto témy:

Prax a práca na sebe:

Peter SkodaPeter Škoda, HR manažér hotela Kempinski High Tatras

Peter Škoda sa vo svojom živote riadi mottom, že vždy existuje cesta a jeho rolou je pomôcť ju druhým ľuďom objaviť. Popri vzdelávaní sa v oblasti teológie, neskôr psychológie a pri získavaní pracovných skúseností, si Peter rozširoval svoj sociálny obzor a začal sa zameriavať na medziľudské vzťahy. Záujem o druhých ľudí ho viedol postupne až k práci lektora, kouča, konzultanta a v posledných rokoch HR manažéra pre Grand Hotel Kempinski High Tatras. “Povzbudzovať ostatných tak, aby v sebe objavili to najlepšie a dosiahli svoje ciele, sa stali pre mňa náplňou a motiváciou môjho vlastného života. Snažím sa ľuďom ukazovať, že nie je vôbec ťažké posúvať sa dopredu. Stačí len chcieť a pozorne počúvať svoje vnútro a rozpoznať čas určený pre pozitívnu zmenu”, tvrdí. V rámci našej (ne)konferencie rozoberie tému “Prax a práca na sebe” a skúsi motivovať mladých, aby sa nebáli profesnej cesty, ktorá ich v živote čaká.  Pretože na jej konci môže byť sladká odmena v podobe úspechu.

Brandbuilding. Budovanie značky je základ a pomôže vám dostať váš podnik o dva levely vyššie.

Jakub Čech GastroloveJakub Čech, CEO reklamnej agentúry daren&curtis

Už na gymnáziu robil grafiku pre školský časopis. Vášeň pre reklamu ho zlákala na vysokú školu, kde vyštudoval marketingovú komunikáciu. V roku 2004 založil reklamnú agentúru daren&curtis a odvtedy pomáha značkám rásť, nájsť svoju identitu a smer, ktorým sa vydať. Rozumie, že emócie sú v podnikaní dôležité a že ľudia sa nerozhodujú iba rozumom. Jakub Čech pomáhal s brandbuildingom Medusa Group pri expanzii do Viedne a vám pomôže vybudovať úspešnú značku a využiť internet vo svoj prospech. Čo to ten brandbuilding vlastne je a prečo je dôležitý?

Krízový manažment. Ako vytiahnuť svoj podnik z krízy?

Michal Fajin krízový manažment

Michal Fajin, odborník na krízovú komunikáciu

Michal Fajin sa v gastronómii pohybuje už od svojej mladosti. Na strednej škole sa mu podarilo získať stáž, o akej sa mu ani nesnívalo – obsluhoval aj samotného pápeža. Okrem toho je skúseným krízovým manažérom, z červených čísel dostal nejeden slovenský hotel.  Ako pracovať racionálne, keď sa skrátka nedarí a podľa čoho si určiť priority?

 

 

Ako zmanažovať procesy v kuchyni, aby dobre fungovala?

Tomáš Tejbus Gastrolove

Tomáš Tejbus, Folks Truck

Čo všetko musí mať človek v sebe, aby bol nielen dobrým šéfkuchárom, ale aj manažérom? To vám prezradí Tomáš Tejbus, ktorý je známy nielen z televíznych obrazoviek (účinkoval v relácii „Slovensko chutí“), ale najmä medzi odbornou verejnosťou a gurmánmi.  Ako vníma rozdiel medzi najvyššou formou gastronómie a medzi foodtruckom? Existuje odlišnosť v surovinách, príprave či v cenotvorbe?

 

Viete ako sa správať na rajóne? Čo sa smie a čo nie?  (alebo etiketa vám môže zachrániť zadok)

Simona Myslikovjanová

Simona Myslikovjanová, špecialista na business etiketu

V oblasti gastronómie pôsobí už viac ako 20 rokov. Klientom pomáha s rozvojom podnikania, učí ich hospodáriť a svoje skúseností odovzdáva ďalej aj ako lektorka a  špecialistka na biznis etiketu. Simona Myslikovjanová je profesionálkou a lektorkou roka 2017, ktorá má chuť neustále sa zdokonaľovať a odhaľovať boľavé miesta nielen gastronomických podnikov. Ktorými pravidlami etikety by sa mal riadiť obsluhujúci personál a čo robiť s hosťom, ak obťažuje ostatných?

 

Zaujíma vás franšíza? Aké sú jej výhody a úskalia?

Ivan malinka franchizaIvan Malinka, majiteľ Moods Bakery and Coffee

Podnikať v gastronómii bolo jeho snom. A tak vymenil reklamnú branžu za svoju prvú reštauráciu, ktorá však nebola úspešná. Poučil sa z chýb a skúsil to s raňajkovým konceptom Moods, ten sa rozrástol po celej Bratislave. Postupne však zistil, že ak si chce udržať kvalitu, musí znížiť počet prevádzok – na dnešné dve – a aj to je podľa jeho slov ešte stále veľa. Vtedy sa Ivan Malinka so svojimi obchodnými partnermi rozhodli vydať cestou franšízy. Ako sa podniká na Slovensku pomocou licencie v gastrobiznise a kto ocení jej výhody?

 

Ako vytvoriť dokonalý koncept?

Dokonalý koncept

Viktor Mészáros, spolumajiteľ Café Štefánik

Na vysokej škole vyštudoval cestovný ruch a hotelierstvo, kaviarne prevádzkuje už desiaty rok a v dedinke Ivanka pri Dunaji vytvoril ikonu, kam na kávu chodia ľudia z celého okolia. Spolu s kolegyňou Katarínou Bachorovou postavili svoj podnik na výbornom koncepte – vzdávajú ním hold a zároveň si pripomínajú jedného z najvýznamnejších Slovákov Milana Rastislava Štefánika. Čo by podľa Viktora nemalo chýbať dobrému konceptu kaviarne a prečo by mal majiteľ pracovať vo svojej prevádzke?

 

Manuál pre zamestnancov je základ. Ako ho zostaviť?

Purista

Mária Krišová a Karol Ryník, Purista

Pre svojich zamestnancov vytvorili manuál, ktorý ich mal naučiť, ako napríklad postupovať pri podnapitom hosťovi alebo prečo dojčiacej mamičke odporučiť radšej cappuccino z ristretta než z bezkofeínovej kávy. S čím vám pri podnikaní pomôže manuál pre zamestnanca a čo v ňom nesmie chýbať?

“Centrálny mozog” vášho podniku: Ako si vybrať pokladničný systém?

Papaya POS Zuzana Vojteková, Papaya POS

Pokladnica je zákonná povinnosť a mnohí tak k nej i pristupujú – toto “nutné zlo” odbavia najlacnejším možným riešením. Správne vybraný pokladničný systém však dokáže podnikateľom v gastronómií uľahčiť prácu, zefektívniť procesy v prevádzke i poskytnúť lepší prehľad o jej fungovaní. Ako teda zvoliť ten pravý?